Mielőtt leültem megírni ezt a cikket, azon gondolkoztam, mit lehetne kiemelni, ha az egészségről ír valaki. Aztán rájöttem, hogy nem szedhető darabokra a téma, hiszen nagyon összetett. Fontos hogyan eszünk, mennyit mozgunk, mennyi stressznek tesszük ki magunkat, milyen környezetben élünk, hol vásárolunk, egyáltalán mennyi a keretünk minderre és folytathatnám a sort.

Első lépésként tegye fel mindenki magának a kérdést: Mennyit tettem ma az egészségemért? Sajnos az átlagember ezt a kérdést teszi fel magának a legritkábban, ha egyáltalán valaha is felteszi.

Adott egy test, amit hosszú évtizedekre kaptunk meg, hogy vigyázzunk rá és ezáltal beteljesíthessük álmainkat, terveinket. Az ép, egészséges testben boldogabb és kiegyensúlyozottabb emberek lehetünk. Soha nem késő önkritikát gyakorolni és elgondolkozni azon, hogy mit teszek, tettem az egészségemért, mennyiben segítem magam, hogy boldogabb ember legyek és ezáltal másképp éljem az életemet.

Amikor gyerek voltam és cserkész, úgy vettek rá minket a tudatos jó dolgokra, hogy figyelnünk kellett, mennyi jó cselekedetet hajtottunk végre egy nap. Sikeres projekt volt, még néha most is eszembe jut, ha jót teszek valakivel. Akár így is el lehet kezdeni az új tudatos élet első lépéseit.

Figyeljük meg, hogy mit eszünk! Tegyük fel a kérdést: „Ettem ma gyümölcsöt és zöldséget? Sikerült elhagyni a fehér lisztet? Kibírtam, hogy köretnek nem krumplit, hanem rizst vagy salátát ettem? A családom étkezésére is figyeltem?

Figyeljük meg, hogy mennyit mozgunk! Tudjuk, hogy nem csak azért fontos a mozgás a mindennapjainkban, mert csökken a zsírszövetünk, hanem számos pozitív hatása van a belső szerveinkre, hogy minél tovább működőképesek legyenek. A rendszeres fizikai aktivitás csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét azáltal, hogy erősíti a szívizmot, csökkenti a vérnyomást, növeli a vérben a védő koleszterin szintet, csökkenti az érelmeszesedés kifejlődését elősegítő LDL-koleszterinszintet, javítja a véráramlást, növeli a szív teljesítőképességét.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Teacseppek - A lándzsás útifű

Az izmok erősítésével a testtartás javításával a gerincbántalmak is megelőzhetők. Mindemellett gátolja a csontritkulást, tartósan emelkedik a nyugalmi alapanyagcsere.

Azt is meg lehet figyelni, hogy mennyi üres járatunk volt a napban, amit akár edzésbe is fektethettünk volna. Számos rövid edzés áll már rendelkezésünkre, ami kiváló állóképességet, hajlékonyságot és erőt ad. Személy szerint én a kettlebellre teszem a voksomat. Egy orosz eszköz, ami már az első edzés után bizonyított, elnyerte a bizalmamat a hatékonysága terén. Elkezdtem edzeni vele és az első hónap után látványosabb eredményt értem el, mint előző programjaimmal. 45 perces egy edzés, a nap bármely szakaszába bepréselhető, így nem fogadható el az az érv, hogy nincs rá időm. Speciális guggolásának és törzstartásának köszönhetően a guggolás nem terheli a térdeket és a csípőt, de remekül rendbehozza a törzs izmait. Nekem a kettlebell a „mankóm” a hétköznapokban.

Kedves Olvasó, hidd el, a legnagyobb befektetés az egészség, hisz a test a hely, ahol élünk!

Zsuffa Bözsi és Sztankó Rita
www.kettenerted.hu

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!