Túl vagyunk a karácsonyi időszakon, amikor nagyon sokan egy kicsit kiengedik a gyeplőt, és mire vége az ünnepeknek, felszalad néhány kiló. Utána te könnyedén leadod a felszedett kilókat? Amíg a 20-as éveim elején jártam, nem okozott problémát a néhány plusz kiló leadása, bár általában nem is volt rá szükség. 28-30 éves koromtól azonban megfigyeltem, hogy már nem is olyan egyszerű, és az évi 1-2 kiló plusz bizony 5 év alatt már 5-10 kiló. A szervezetem is valahogy a korral átalakult, és a tartós fogyáshoz, pláne ha nem 1-2 kilót, hanem többet kell leadni, nem elég egy gyümölcsnap már.

Ahhoz, hogy lefogyjunk, és ez a fogyás tartós legyen, egyszerre 4 területen kell odafigyelnünk magunkra.

Az első, és szerintem a legfontosabb terület, bármilyen furcsán is hangzik majd, az a GONDOLATAINK RENDEZÉSE, a lelki békénk megtalálása. Ha a fejben nincs rend, a kilók max. csak átmenetileg mennek le. Először készen kell állni a fogyásra. Át kell gondolni, hogy miért is akarunk fogyni. Ki kell tűzni egy reális célt, és megtalálni magunkban a motivációt, hogy végig tudjuk csinálni. De ez nem elég! A gondolataink között kell egy jókora nagytakarítást végeznünk. Feldolgozni a lelki terheinket, és elengedni azokat. Megbocsájtani magunknak, és másoknak, szeretettel gondolni magunkra, és mindenki másra is. Ahogy megkezdjük a lelki szemetesládánk kiürítését, úgy indul el a fogyás már magától. Hogyan? Úgy, hogy nem lesz többé szükséged az evésre azért, hogy valamit feldolgozz, kompenzálj, levezesd a stresszt.

A második pillér a MÉREGTELENÍTÉS. Erre rengeteg módszer létezik, az én kedvenceim a gyümölcsnap és az infraszauna. De miért fontos ez a lépés? Azért, mert ha nem szabadítod meg a szervezetedet a felgyülemlett, lerakódott mérgektől, salakanyagoktól, akkor sokkal nehezebben indul be a fogyás, és így könnyebben feladod már az elején, mert nincs sikerélményed. Ha azonban tartasz egy gyümölcsnapot hetente, valamint eljársz rendszeresen szaunázni, akkor a közérzeted is jobb lesz, és a kitartásod is erősödik, mert hétről hétre sikerélményed lesz, ami lelkesíteni fog, és egyre jobban bízol majd magadban, egyre jobban szereted majd magad. Természetesen még rengeteg pozitív élettani hatása van a méregtelenítésnek, de most itt erre nem térnék ki.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Marci, a hős - A gyermek cukorbetegségről

A harmadik pillér a DIÉTA. Nem kell koplalnod, de tisztába kell jönnöd azzal, hogy miért tartasz ott, ahol most vagy. Kezdj el írni egy táplálkozási naplót, és írj bele mindent amit megeszel és megiszol, majd minden nap végén szánj 5 percet arra, hogy átgondold, min kellene változtatnod. Ne akard egy csapásra megváltoztatni teljesen az étrendedet, és mindent kiiktatni belőle ami szerinted nem odavaló, mert a túl gyors és túl sok megvonás lehangol majd, és feladod. Inkább törekedj arra, hogy minden nap egy kicsit jobban odafigyelsz, és napról napra egyre egészségesebb étrendet követsz. Próbálj egészséges alternatívákat találni. Pl. fehér kenyér helyett barna teljes kiőrlésű, fehér cukor helyett méz vagy nádcukor, de még jobb a xillit, cukros gyümölcslevek helyett ásványvíz, és még sokáig sorolhatnánk. Lépésről lépésre! Nem várhatod azonban azt sem, hogy az a plusz x kiló, amit akár több év alatt felszedtél, néhány hét alatt távozni fog. A fogyáshoz is idő kell!

A negyedik pillér a MOZGÁS. Ez két dolog miatt elengedhetetlen. Az egyik, hogy ha nem akarsz kifogyni a saját bőrödből, és nem akarod, hogy ugyan a mérleg kevesebbet mutat, de rosszabbul nézel ki, mert nagyon megereszkedtek a “dolgok”, akkor a mozgás elengedhetetlen. Másik ok, hogy a kitartásodat, és a jó közérzetedet nagyban befolyásolja a mozgás. Nem azt mondom, hogy minden nap órákat kell töltened a konditeremben… Fokozatosan beépítve az életedbe, néhány hét vagy hónap alatt, érd el, hogy heti több alkalommal számodra pozitív élményt nyújtó mozgásformával eltöltesz 1-1,5 órát. Az nagyon fontos, hogy élvezd! Ha szenvedésnek éled meg, akkor könnyen feladod. Nem csak konditerem létezik, kiváló mozgásforma a tánc, a zumba, a kocogás stb. A lényeg, hogy csinálj valamit, ami jól esik, de mégis kimozdít az otthoni komfort zónádból!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Megvezetett fogyni vágyók

Ez a négy terület egymást erősítik, ami meghozza a gyümölcsét, és hétről hétre nem csak kevesebbet fog mutatni a mérleg, de sokkal jobban fogod érezni magad!

Szeretettel:
Lilyogini
lilyogini.hu

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!