Ma már egyre több fűszeresnél találkozhatunk egy érdekes növénnyel, az okrával (bámia, bhindi, hölgyujj). Ez az Indiában nagyon gyakori zöldség nálunk nem annyira ismert, bár Krisna-völgyben sikeresen termesztik.

És hogy mit kell tudni róla? Az okra a mályvafélék csoportjába tartozó egynyári növény. Nagy a hő- és vízigénye. Magját május végén, június elején vetik. A termés virágzás után 4-5 nappal már szedhető.

Trópusi vidékről ered, termesztik Indiában, Ausztráliában és Amerikában is. Egy alabamai városban még okra fesztivál is van.

Fehérjében, vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag.

Egy amerikai oldal szerint fél csésze, azaz 1,25 dl okra (amely egyébként 25 kalória) a következőket tartalmazza: 1,5 g fehérje; 2 g élelmi rost; 5,8 g szénhidrát; 460 IU A-vitamin; 13 mg C-vitamin; 50 mg Kalcium; 0,4 mg vas; 46 mg Magnézium; Folsav 36,5 mg

Az okra magas rosttartalma segít a vércukor stabilizálásában, biztosítja a megfelelő emésztést, amely egyébként sok betegség kiindulópontja lehet, és megköti a koleszterint.

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Teacseppek - Angélika