Sajnos a 21. században kezdjük elfelejteni, hogy az ölelés jobb és hatásosabb szinte bármelyik hangulatjavító gyógyszernél. Nem árt újra felelevenítenünk, mennyi mindenben segítségünkre lehet:

Jobban érezzük magunkat tőle: ölelés hatására oxitocin szabadul fel a testben, ami fokozza a bizalmat, hozzájárulva ezzel a félelemérzet csökkenéséhez, valamint erősíti a párkapcsolatokat.

Csökkenti a vérnyomást: az ölelésnek vérnyomás-harmonizáló hatása van, ezért igyekezzünk gyakran élni vele, hisz nem kerül semmibe,

Elűzi a félelmet: pszichológiai kutatások igazolták, hogy az érintés, az ölelés jelentősen csökkenti a halálfélelmet. Ez abban az esetben is érvényes, ha kedven macinkat öleljük magunkhoz.

Jó hatással van a szívműködésre és csökkenti a stresszt: ha megölelünk valakit, az melegítheti szívünket, de ugyanakkor orvosilag is bizonyított, hogy segíti a szívműködést. Egy 20-másodperces ölelés képes csökkenteni a stressz káros hatását, a vérnyomás-emelkedést és a szívfrekvencia növekedést. Csökkenti a szívbetegség kockázatát és erősíti az immunrendszert.

Felnőtt- és idős korban fokozódnak a pozitív hatása: az Ohio-i Egyetem kutatása szerint az ölelés és a fizikai érintés jótékony hatásai a kor előrehaladtával fokozódnak. Tanulmányok igazolják, hogy az időskori egyedüllét kedvez a depresszió kialakulásának, ezért mindenképpen jó, ha van a közelünkben valaki, akit megölelhetünk, és aki megölel.

A sokat ölelgetett gyerekekből nyugodt, jó kedélyű felnőttek válnak: különösképp nem szükséges hangsúlyozni a gyerekkori ölelgetés, babusgatás előnyeit. A mellett, hogy kifejezzük gyerekeink iránt érzett érzelmeinket, egyúttal a stresszhatást is csökkentjük. Az Emory Egyetem patkányokon végzett kutatásából kiderült, hogy a rágcsálók stressz-szintje jelentősen csökkent érintés hatására, különösen a korai életszakaszban. A kutatók szerint ugyanez az emberekre is igaz, azaz a stresszkezelés egyrészt az emberi természettől, másrészt a neveléstől függ.

Az ölelés összeköti a testet és a lelket: a test és a lélek összekapcsolására számos lehetőség van. Ilyen pl. a tánc, a meditáció, a jóga, de kiválthatja egy esztétika élmény is, mint pl. egy könyv, egy vers elolvasása, vagy egy film megnézése is. Az ölelés szintén segít az önmagunkra, a belső biztonságunkra való rátalálásban.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Tudod a választ Szepes Mária "életbe vágó" kérdéseire?

Oszd meg, ha te is hiszel az ölelések erejében!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!