Új adónemet jelentett be a brit kormány a napokban; ezt a cukrozott üdítőitalokra vetik ki. London arra hivatkozik, hogy így akar harcolni a gyermekelhízás ellen. A terv azokat az üdítőket veszi célba, amelyek deciliterenkénti cukortartalma meghaladja az 5 grammot, s 8 gramm felett ismét emelkedne az adókulcs. Többek között olyan globális márkákat érint kedvezőtlenül a kormányzati szándék, mint a Coca-Cola, a Pepsi-Cola, a Dr. Pepper, a Moun­tain Dew és a 7-UP.

Jamie Oliver örömét fejezte ki a bejelentés után. Nem csoda, hiszen a sztárchef az utóbbi években rengeteget harcolt az iskolai étkezés megreformálásáért és egészségesebbé tételéért, ugyanis tavaly publikált hivatalos adatok szerint Nagy-Britanniában a 2-15 éves gyerekek 28 százaléka, a felnőttek 61,9 százaléka túlsúlyos vagy elhízott.

Örömének az Instagram oldalán is hangot adott: „Megcsináltuk srácok! Megcsináltuk!”

Jamie Oliver csak az elhízás miatt rengeteg országban járt már. Ki akarta deríteni, hogy vajon máshol is olyan rossz a gyerekek egészségügyi helyzete, mint Angliában.

Példaként beszélt Mexikóról, ahol 2014-ben vezettek be hasonló adót. Jamie Oliver úgy tudja, rengeteg pozitív hatása van ott az adónak. Több milliárd pesohoz jut az állam, ezen kívül a fogyasztás is látványosan visszaesett.

Jamie Oliver elmondta: “ezzel az adóval Nagy-Britanniában is befejeződött az a korszak, hogy csak beszélnek a problémáról. Most végre meg is oldják.”

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  A család szentsége