Állandóan felszaladnak Rád a kilók? Egy picikét sem tudsz ellenállni az ételeknek és ízeknek, vagy ha sikerül is lemondani róla, utána dupla adaggal pótolod a kihagyott csemegét? Fogyókúrázók milliói terhelik magukat pszichésen és testileg helytelen diétákkal és szokásokkal, mivel a jól ismert ’életmódváltás lenne szükséges’ – kifejezés alatt senki sem tudja, hogy pontosan mit is kell értenünk…okosan bólogatunk, az úszógumi pedig egyre csak nő.

Sejtjük, hogy edzések, séták, mozgás, és helyesen megválasztott alvásidő lehet az egészséges életmódban, valamint okosan tervezett étkezés áll a háttérben – de általában mindez túl komplex, hogy csak úgy belekezdjünk. Bizony, halogatunk. De vannak ennél sokkal alapvetőbb tennivalók is, eredményesebb és egyszerűbb lépések, ha le szeretnénk dobni néhány kilót vagy egyszerűen csak megakadályoznánk, hogy a leadott súly vissza-„jojózzon” ránk. Kezdjük ezekkel, s csak utána merüljünk mélyvízbe.

1. Hiányzó víz
Igen gyakori ok, főként fiatalok esetében, de a nagyon idős személyeknél is megfigyelhető, hogy nem fogyasztanak elég vizet. Esetleg túlsózott, erős ásványi anyagtartalmú vízzel vagy olyan egészségesnek gondolt, akár bio üdítőkkel bombázzuk szervezetünket, amik nem elégségesek számára. Ezek víztartalma ugyanis nem elég vagy nem jó. Mert mi a víz? Színtelen, szagtalan folyadék. Natúr H2O. E nélkül pedig kiszáradunk.
A folyadék hiánya, a kiszáradás első lépcsőben mindig éhségként jelentkezik. Ezért ha nagyon éhesek vagyunk, miközben nem régiben ebédeltünk vagy ettünk valamilyen tápláló csemegét, akkor próbáljunk meginni lassan, kortyonként egy nagy pohár vizet. Adjunk magunknak 10-15 percet, az éhség gyakran ennyi idő alatt el is múlik.
Vonatkozik ez az étkezésre is. Ha eszünk, akkor a jól lakottság érzését, kb. 10-15 perc elteltével fogjuk csak érezni. Előbb nem, ezért az első 15 percben komótosan együnk!

Olvasd el ezt a cikket is –>  A pozitív gondokodás látszata

2. Hiányzó vitaminok
Gyakran az ételek mennyisége ugyan megfelelő (vagy sok is), de minőségi éhezésnek tesszük ki szervezetünket. A rohanó életmód miatt gyorsan, állva, sétálva étkezünk és esetleg konzerv, fagyasztott, vagy éppen vendéglőben előállított menüket fogyasztunk. Nem meglepő, hogy 2 óránként szó szerint ölni tudnánk az ételért. Ez már önmagában gyanús előjel, hogy minőségi éhezés áll fenn. Érdemes minden nap legalább egy tál levest vagy főzeléket sebtében megfőzni magunknak. A természetes étel és elkészítése egy az egyben táplál. Fogyasszunk minden nap gabonát, fehérjét, tejtermékek vagy olajos magvak formájában, hüvelyeseket és kevés nyers zöldséget, gyümölcsöt. Ez ad teljeskörű táplálást. Ha megfelelően étkezünk, akkor komoly fizikai és pszichikai terhelést is képesek leszünk elviselni, jobban teljesítünk munkahelyünkön és a családi színtereken.

3. Hiányzó lelkiség
Végül, de nem utolsó sorban az étel, mint fizikai táplálék testtudatos gondolkodásmódunkban A TÁPLÁLÉKOT jelenti számunkra. Testtudatos alatt azt értjük, hogy úgy tekintünk a fizikai testre, mint valódi, egyetlen és teljes énünkre, miközben az valójában egy apró lelki szikra elrejtve a test belsejében. Ennek a szikrának, hogy mint tűznek, hogy valóban lobogni tudjon, érzelmekre és lelki mélységekre van szüksége. Egyéni jellemzőtől függően több vagy kevesebb lelki táplálásra. Ha valaki konzekvensen magányos, boldogtalan, jóval többet is eszik. Gyakran ez rejtetten jelenik meg, látszólag boldog házasságokban, okos, kedves gyermekeknél, ahol, akiknek azonban valami hiányzik. Sokszor mélyebb lelkiségre is szükség lehet, fontos feltárni a forrásunkat, valódi eredetünket és spirituális magasságokban tudakozódni szellemi eredetünkről, Istenről. Ha a lélek is jól lakott, a test is kevesebbet követel.

Tehát a folyadék, a megfelelő szilárd étel és az érzelmek, közösen képesek úgy táplálni lelkünket és testünket is, hogy azok harmóniában együttműködjenek, s valóban csak annyit együnk, amennyire szükségünk van. Ez egy fizikai munkát végző, sokat mozgó postásnál, óvónőnél és egy irodában ülő titkárnőnél természetesen egészen más mennyiség lesz, de képesek leszünk tartani saját határainkat, egészségesek és kiegyensúlyozottabbak lehetünk.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Most akkor napozzunk, vagy ne?
KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!