A hajdináról sokan azt gondolják, hogy gabonaféle, pedig nem az. A keserűfűfélek családjába tartozik. Kifejezetten egészséges, hiszen gazdag fehérjében, rostban, vasban, foszforban, káliumban, kálciumban és magnéziumban. Erősiti a kötőszöveteket és az érrendszert, ezért fogyasztása rendkívül hasznos vénás betegségek esetén. A hajdina antioxidáns, csökkenti a rákkeltő anyagok hatásait.

Ez a hajdinagombóc egy nagyon gyorsan elkészíthető csemege, amelyet fogyaszthatunk salátával, tejföllel, de lehet akar főzelekek kisérője is.

Hozzávalók: 5 dl hajdinaliszt, 1 kk fruktóz (cukor), 2 kk só, 1/2 kk asafoetida, 1/2 kk frissen őrölt bors, 1 kk sutőpor, 4 ek joghurt, 2 ek olvasztott vaj, egy csokor petrezselyemzöld, kb. 2 dl meleg víz, olaj a sütéshez

Egy tálban összekeverjük a hajdinalisztet, a cukrot, a sót, az asafoetidat, a borsot és a sütőport. Hozzáadjuk a joghurtot, az olvasztott vajat és az apróra vágott petrezselyemzöldet. Annyi meleg vizet öntünk hozzá, hogy sűrű masszát kapjunk, de azért ne legyen folyós, kanalazni lehessen. A tésztát negyed órán át állni hagyjuk.

Ha letelt az idő, felmelegítjük az olajat, és egy evőkanálnyi tésztát helyezünk bele. Annyi gombócot teszünk a serpenyőbe, amennyi elfér benne, majd forgatva addig sütjük, amíg meg nem barnul. Kisütjük a többit is, és melegen tálaljuk.

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Indiai mungóbableves