A táplálkozási szakemberek egyik fő érve a növényi étrend ellen a fehérjehiány. Aki már kipróbálta és túljutott az étrendváltáskor jelentkező kezdeti szójás és fehérje-túladagolásos pánik fázison, az tudja, a szervezetnek nincs szüksége annyi állati fehérjére, mint ahogyan a mai fogyasztói társadalom számára készült reklámokban hirdetik. Nagyanyáink is csupán heti egyszer ettek húst, számukra elképzelhetetlen lenne a mai dőzsölés, amikor nem múlhat el nap valamilyen húskészítmény nélkül. A mai orvostudomány is elismeri, fehérjékből csupán 0.8 g szükséges testsúlykg-ként. Korábban 2 g volt naponta a szükségesnek megadott mennyiség. A növényekben is megtalálhatók a testi fehérjéket felépítő, a szervezet által elő nem állítható esszenciális aminosavak, csak kombinálni, komplettálni kell őket pl. teljes kiőrlésű búza + hüvelyesek + mogyoró, barna rizs + hüvelyesek, kukorica + hüvelyesek, tej + búza, tej + barna rizs.

A másik sokat emlegetett betegség a vashiányos vérszegénység. Ennek megelőzése is a változatossággal és tudatossággal függ össze. Aki nem csupán divatból vagy anorexiás fogyási vágyakból vegetáriánus, az odafigyel, hogy a tej és a teljes kiőrlésű gabonák mellett bőven kerüljön az asztalra virágpor, mák, aszalt sárgabarack, mazsola, áfonya, szeder, paradicsom, spenót, brokkoli, sütőtök, zöldborsó, bab, lencse, cékla, káposzta, paprika, petrezselyem. Sőt azzal is tisztában van, hogy ezen ételek fogyasztásakor magas C-vitamin tartalmú ital vagy étel együttes fogyasztása biztosítja a vas könnyebb felszívódását.

A harmadik kifogás a B12 vitamin bevitele szokott lenni. Ezt a vörösvérsejtek érési folyamatához szükséges vízben oldódó vitamint igen kis mennyiségben kell bevinni naponta. Korábban a vastagbélben élő baktériumok B12 termelését elegendőnek tartották, azonban fény derült arra, hogy a vékonybél utolsó szakaszából tud csak felszívódni, így a vastagbélben termelődő vitamin gyakorlatilag kiürül, ezért elsősorban a külső bevitelre kell odafigyelni. A tejtermékek fogyasztása jelent ebben a legnagyobb segítséget. Egyéb forrásai: savanyított zöldségek (savanyú káposzta, kovászos uborka), búzacsíra, sörélesztő, barnarizs, szójalecitin, bizonyos algák, számos gyógynövény, pl. aloe vera és a virágpor.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Te is puffadással küzdesz? Így szabadulhatsz meg tőle könnyedén, otthon!
KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!