A kivitelezés lépései
Kiindulási póz (sthiti): A térden és a lábfejeken ülve, kezek a combon nyugszanak (Gyémántpóz – 1. kép).

1. Kiindulási helyzetünkből üljünk a lábaink mellé a földre, baloldalra elmozdulva. (2. kép)

2. Tegyük át a jobb lábunkat a bal fölött, a lábfejet a bal térdhez támasztva. A bal sarkunkat húzzuk egészen közel a tomporhoz. Gerincünket tartsuk egyenesen. (3. kép)

3. Ezt követően a bal kezünket nagy ívben helyezzük át a jobb térd fölött úgy, hogy az a jobb láb külső részéhez támaszkodjon. Közben próbáljuk megfogni először a bal térdünket, majd ha sikerül, akkor a jobb bokánkat. Ezzel egy időben a jobb kezünket tegyük magunk mögött a padlóra. (4. kép)

4. Kilégzéssel fordítsuk el törzsünket és a fejünket is jobbra, annyira, amennyire csak tudjuk, s nézzünk el a jobb vállunk fölött. Hosszú távon törekedjünk arra, hogy az elfordult vállak által kijelölt vonal legyen párhuzamos a törzsünk tengelye által kijelölt vonallal. (5. kép)

5. Kb. 20-30 mp-es kitartás után lassan jöjjünk ki a gyakorlatból, pihenjünk térdelő helyzetben, és ismételjük meg a gyakorlatot a másik irányban is.

Az ászana hatásai
Az Ardha-matszjendrászana gerinccsavaró gyakorlat lévén nem nyújtja vagy hajlítja a gerincet, hanem csavarja azt. Így hatásában ugyanazokat eredményezi, mint a Vakrászana. Erősíti és energetizálja a gerinc idegeit s a körülötte lévő inakat, s rugalmasan tartja a gerincet. Rendszeres gyakorlása a gerincferdülést is megszüntetheti. Kiküszöböli a székrekedést és az emésztési rendellenességeket. Cukorbetegség és veseproblémák esetén nagyon hasznos. A hasi zsírréteget csökkenti. Továbbá derékfájás, a gerinc nem gyulladásos ízületi betegségei, krónikus lumbágó, valamint máj- és vesemegbetegedések esetén kiváló hatású.

Figyelmeztetés
Porckorongsérv – discus hernia (vagy az abból való lábadozás) esetén ellenjavallt.

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Kit érdekel a jóga?!