A kivitelezés lépései
Hason fekvő helyzetű ászanák kiindulási póza (sthiti): A földön hason fekve a lábaink lazán kis terpeszben egymás mellett nyugszanak. Fejünket a keresztbe tett karjainkon pihentetjük.

1. Hajlítsuk be a térdeinket, és a lábfejünket vagy a bokánkat fogjuk meg a kezeinkkel. (1. kép)

2. Emeljük fel a fejünket, a mellkasunkat és a combjainkat is, megfeszítve és felhúzva a kezeket és a lábakat. Így a gerincoszlop meghajlik, mint az íj. Álljunk meg a hasunkon. (2., 3. kép)

3. A könyökek maradjanak nyújtva. Nézzünk fel, messze előre. Kezdetben a térdek még messze vannak egymástól, de kis gyakorlással egészen közel hozhatjuk őket egymáshoz (majdnem összeérnek).

4. Tartsuk ki a pózt kb. 30 mp-ig, s közben lélegezzünk egyenletesen. Ezt követően lassan engedjük el az ászanát.

Megjegyzés: A kitartott pózban megpróbálhatunk előre-hátra hintázni. Ennek mozgatóereje a hasunk ki-be légzés közbeni változása legyen. Kilégzés közben gördüljünk előre, belégzés közben pedig hátra. Ez erősíti az ászana hatásait. Ez esetben a gyakorlat végén babapózban pihenjünk kb. hat mélylégzés idejéig.

Az ászana hatásai

Ez a gyakorlat a szekréciós mirigyekre, különösen a nemi mirigyekre hat erősen serkentőleg. Növeli a termékenységet, s kitolja a test hanyatlásának, drasztikus leépülésének kezdetét. Elűzi a gyomor és a bél panaszait. Serkenti az emésztést és karcsúsít. Májbetegségek kezelésére és székrekedés ellen kiváló.

Figyelmeztetés
Tüdőtágulás esetén ne végezzük.

Részlet Gaura Krisna Dász, Jóga tiszta forrásból című könyvéből
Megvásárolható: aruhaz.108.hu

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Jóga ászana - Pálmafapóz – Talászana