Ha szóba kerül a szervezet kalciumellátása, a legtöbben rögtön a tejre, sajtra, túróra és joghurtra gondolnak. Pedig kalcium nem csak a tejtermékekben van. Kalciumban gazdag élelmiszerek, amelyekből nagyon jól felszívódik a kalcium, a növények birodalmában is léteznek.

Mind normál étkezés, mind vegán étrend esetén is csak akkor veszünk fel elegendő – se nem túl sok, se nem túl kevés – kalciumot, ha az étrendünket nem véletlenszerűen, hanem tudatosan állítjuk össze.

A kalcium biológiai hasznosulása néhány növényi élelmiszernél nem jó. Ide tartoznak az oxálsavban gazdag zöldségek, pl.a mángold, a sóska vagy a rebarbara.

Más növényeknél azonban a hasznosulás kifejezetten jó, akár még jobb, mint a tejnél! Ilyen zöldség pl. a brokkoli, a zöld káposzta, az összes fejes káposztafajta és a kínai kel. Az ázsiaiak – akik közismerten csak ritkán fogyasztanak tejtermékeket – sok ezer éve ezeket a zöldségeket használják a kalciumszükséglet fedezésére.

Hasonlóan jól hasznosul a kalcium a babból, édesburgonyából, tofuból. További kiváló kalciumforrások a növények között: csalán, petrezselyem, kerti zsázsa, szezám, mandula, mogyoró, mák, chiamag, aszalt füge, mazsola, csicseriborsó, quinoa, amaránt, mikroalgák: pl. spirulina, chlorella.

Hasznosnak találtad? Akkor ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Richard F. Heller és Rachael F. Heller - Szénhidrátfüggők könyve