Tea vagy kávé? Kávé vagy tea? Melyik jobb?

A válasz: mikor melyik.

Ha pörögnöd kell

A koffein hatása már tíz perc után érezhető – állítja Dr. Laura Klein, a Penn State Egyetem egészségtudományi professzora. A koffein hormonokat szabadít fel, amiktől energikus leszel, felpörög a pulzusod és a vérnyomásod. De miben különbözik a kávé és a tea? A Mayo Klinika szerint egy két decis bögre tea 14 és 61 mg közötti koffeint tartalmazhat, míg egy ugyanekkora csésze fekete legalább 95 mg-ot. A nyertes: a kávé.

Ha egészségesen akarsz élni

Íme az igazság a kávéról: az Archive of Internal Medicine 2009-es tanulmánya kimutatta, hogy azoknál az embereknél, akik napi négy kávét fogyasztanak, 30%-kal kevesebb eséllyel alakul ki kettes típusú cukorbetegség, mint a kávét nem fogyasztóknál. Szintén kimutatták, hogy azok a férfiaknál, akik legalább három csésze kávét isznak naponta, 9%-kal kevesebb eséllyel alakul ki bőrrák, mint azoknál, akik egy kávénál is kevesebbet fogyasztanak (ez nyilván csak statisztikailag létező mennyiség).

De a tea, különösen a zöld tea egészségre gyakorolt pozitív hatásai is egyértelműen bizonyítottak. Köztudott, hogy a zöld teában található antioxidánsok segítik felturbózni a legyengült immunrendszert az EGCG-nek köszönhetően, ami a vírusok terjedését megakadályozó fehérvérsejtek felerősítéséért felelős. A zöld tea emellett tele van a katekineknek nevezett erős antioxidánsokkal, amik egyes kutatások szerint segíthetnek a prosztatarák kialakulásának megelőzésében. A nyertes: mindkettő.

Ha fogyni szeretnél

Itt egy jó hír: a koffein bizonyítottan segít némileg csökkenteni az étvágyat. De a napi rendszerességgel fogyasztott zöld tea akár két és fél centi mínuszt is eredményezhet a csípő körméretéből az American Journal of Clinical Nutrition nemrégiben megjelent tanulmánya szerint. Ez az EGCG-nek és a koffeinnek köszönhető, amik segítenek a zsírsejtek pusztításában és az izomsejtek aktiválásában. A nyertes: a tea.

Ha izmosodni szeretnél

Habár a tea hatékonyabb zsírégetésben, mindenképp a kávé a nyertes, ha izomban szeretnél növekedni. A Medicine and Science in Sports and Exercise folyóirat szerint azok a férfiak, akik edzés előtt megittak két és fél csésze feketét, 9%-kal hosszabban tudtak sprintelni, mint mikor nem fogyasztottak kávét.  Hogy miért is? A koffein stimulálja az izmokat, ami segít tovább kitartani. A nyertes: a kávé.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Csodát tettek a kiscicák az idősotthon lakóival

Ha a hangulatodon javítanál

Az Appetite folyóirat 2011-ben megjelent tanulmánya szerint, amikor brit kutatók becsapták a kávéfogyasztókat és koffeinmentesre cserélték italukat, érdekes módon ugyanolyan puzzle teszt eredményeket tapasztaltak a koffein és a koffeinmentes kávéfogyasztóknál. Ez azért van, mert a kávéról rögtön a pörgésre asszociálunk, így tudat alatt egy energialöketre számítunk – mondja Dr. Klein. A tea ezzel szemben kifejezetten jó idegeskedés ellen. A jázmin és levendulatea fogyasztók például lecsökkent pulzust éreztek már a tea illatának hatására, állítja az European Journal of Applied Physiology egy nemrégiben megjelent tanulmánya. A nyertes: a tea.

(Szöveg forrása: menshealth.hu)

Érdekesnek találtad a cikket? Akkor ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!