Hány ember van jelenleg az életedben, akivel nem vagy teljesen kibékülve? Akire neheztelsz vagy haragszol, aki megbántott, akit ki nem állhatsz, akit látni sem bírsz?

„Neheztelni annyi, mintha mérget vennénk be, és arra várnánk, hogy a másik haljon meg.” (Malachy McCourt)

A kutatások azt mutatják, hogy amikor másra haragszol, akkor igazából magadat mérgezed. Károsítod a testi-lelki egészségedet, elrontod a kedvedet, csökkented a koncentrációs képességedet és rossz döntéseket hozol.

Mit tehetsz, hogy ez megváltozzon?
Gyakorolj megbocsátást!
Erre sokan felszisszennek. De mielőtt elutasítanád a dolgot, értsd meg, hogy mi nem a megbocsátás:
A megbocsátás nem jelenti azt, hogy a másiknak igaza van. Nem jelenti, hogy meg nem történtté tehető, amit csinált. Nem jelenti, hogy kifogásokat keresünk a számára. És nem jelenti, hogy elfelejtjük a történteket.
A másiknak nem kell elmondanod, hogy megbocsátottál neki. És nem kell, hogy ő továbbra is része legyen az életednek.
A megbocsátás csupán annyit jelent, hogy elfogadod, ami történt és továbblépsz. Hogy nem hagyod, hogy a múltban történtek a jelenlegi életedre is kihatással legyenek. A megbocsátás azt jelenti, hogy lerakod a terheidet.
A megbocsátást magadért teszed, nem a másikért!
A megbocsátás nem megy egyik napról a másikra – ez egy folyamat. Ha kész vagy megbocsátani, az alábbi négy lépés segít, hogy végigmenj ezen a folyamaton.

1.) Idézd fel azt az esetet, ami felbosszantott! Fogadd el, hogy megtörtént! És fogadd el a hozzá kapcsolódó érzéseidet (harag, utálat, cserbenhagyottság érzése, bosszúvágy, stb.)

2.) Nézd meg, hogy mit tanultál az esetből!

3.) Most gondolj arra a személyre, aki megbántott! Vajon miért viselkedett úgy, ahogy? Milyen szükségletek, érzések vagy programok befolyásolhatták a másik viselkedését?

4.) Csukd be a szemed, képzeld magad elé a másikat, és mondj el neki mindent, amit szeretnél, és ami még benned maradt! Aztán mondd ki, hogy megbocsátasz neki, és hogy útjára engeded! Érezd, ahogy megkönnyebbülsz, mintha egy követ vettek volna le a válladról!

Ahogy mondtam, ez egy folyamat. Lehet, hogy az utolsó lépést párszor meg kell ismételned, de az nem baj! A lényeg, hogy a megbocsátás útjára lépj, és haladj rajta előre!
Mindezt magadért teszed! A saját boldogságod múlik rajta!

Boldog napokat!

Bognár Judit
párkapcsolati szakértő, boldogság coach
www.boldogsagkulcs.hu

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!