Az Okinawai Százévesekkel Foglalkozó Kutatóprogram munkatársai szerint az étrend valóban fontos szerepet játszik a Japánban élő idős emberek egészségügyi állapotában.

Míg Európában az emberek gyakran esznek csupán azért mert “nincs jobb dolguk”, vagy egyszerűen így nyugtatják meg a lelküket, Japánban teljesen más kultúrája van az étkezésnek.

Ha egy okinawai embert megkérdeznek arról, miben látja a hosszú élet titkát, a válasz sokaknak talán meglepően hangzik: “fogyassz egyszerű, de tápanyagban gazdag és teljes kiőrlésű táplálékokat”.

Mégis, miben tér el a japánok étrendje a mi étrendünkhöz képest?

  • Étrendjük gazdag szénhidrátokban, főleg teljes kiőrlésű gabonából, zöldségekből és gyümölcsökből származnak.
  • Táplálékuk nagyon kevés iparilag módosított összetevőt, mesterséges aromát, illetve egyéb vegyi eredetű anyagot tartalmaz.
  • Nem fogyasztanak messziről szállított konzerveket, étrendjük friss élelmiszereken alapul.
  • Táplálékaik zsírban szegények, illetve a zsiradékok természetes forrásból – magokból, mogyorófélékből – származik.
  • Proteinszükségleteiket elsősorban növényi forrásokból elégítik ki: sok bab- és borsófélét, gabonát fogyasztanak.

Ennyi a “titok”. Bárki könnyedén “betarthatja”, igaz?

Ha érdekesnek találtad a cikket, ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Mézes puszedli