„Ha veszteség ért, tudd: ennyibe került a nyugalom.”
(Tatiosz)

A nyugtalanságot minden esetben valami külső benyomás váltja ki, aminek hatására a fejedben elkezdenek gyorsvonat módjára zakatolni a gondolatok, és ennek eredménye képpen arra a következtetésre jutsz, hogy nem vagy nyugodt. Viszont ez is csak egy gondolat. Az elméd az, ami nem nyugodt, de az nem is létezhet másképp. Olyan elven működik, mint egy foton, amely a folyamatok zömében keletkezik vagy elnyelődik, így nem létezik nyugalmi állapotban. Az elme sem létezik gondolatok nélkül, ezért van szüksége arra, hogy állandóan gondolatokkal legyen megtöltve. Még akkor is, amikor nyugodtnak titulálod magad, az elméd tele van gondolatokkal. Az egyetlen különbség, hogy olyankor az ijesztő, nyugtalanító gondolatok helyett kedvedre valók peregnek a képzeletedben. Ezt bármikor választhatod, amikor nyugtalanságot érzel, csupán le kell cserélned az aktuális gondolataidat olyasmire, ami nyugalommal tölt el. Viszont ez nem igazi nyugalom. Ha valódi nyugalomra vágysz, azt magadban kell megtalálnod. Ott rejlik két gondolat között. Minél nagyobb szünetet tudsz tartani két gondolat között, annál nagyobb betekintést nyerhetsz ebbe az állapotba. Többek között a meditáció folyamatos gyakorlásával érheted el ezt. Lehet ez akár csupán annyi, hogy hagyod a gondolataidat száguldozni, anélkül, hogy egyetlenbe is belekapaszkodnál. Ha megfigyelőként vagy jelen, a nyugtalanságod el fog múlni. Ezen kívül bármilyen meditáció segít abban, hogy az elmédet elcsendesítsd. Valamint elfogadott tény, hogy a légzés összefüggésben van a gondolatokkal, ami azt jelenti, hogy ha tudatosan lelassítod a légzésedet, a gondolataid is le fognak lassulni. Számtalan légzéstechnika létezik, de ezt anélkül is megteheted, hogy bármelyiket ismernéd.
Szóval légy nyugodt, aggodalomra semmi ok!

Nyugodt és kellemes napokat kívánok mindenkinek.

Szabó Andor
andor.szabo3@gmail.com

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!