Az alábbiakban hat fűszernövényt mutatunk be, amelyek jótékony hatással lehetnek az agyra:

Zsálya

A zsályát nemcsak húsok fűszerezésére használhatod, de egy friss kutatás szerint az agyra is jótékony hatással van. Brit kutatók ugyanis feltárták, hogy a zsálya hatására az egészséges fiatal kísérleti alanyok jobban teljesítettek a memóriát vizsgáló teszteken, könnyebben tudták felidézni a szavakat, továbbá hangulatuk is javult. A kutatók azt is megállapították, hogy a zsálya az Alzheimer-kórban szenvedőknek is hasznos lehet. Használd a zsályát levesekhez, ragukhoz és csirkehúsból készült ételekhez.

Curry

Az indiai curryk elkészítéséhez kurkumát is használnak, az ebben található kurkumin megvédi az agyat a betegségektől. Dr. Greg Cole, a Kalifornia Egyetem Alzheimer-Kutatóközpontjának társvezetője igazolta, hogy a kurkuma sárga színét adó kurkumin hatásos fegyver a gyulladás és az agyban történő plakk-képződés ellen, melyeket az olyan súlyos betegségekkel hoztak összefüggésbe, mint az Alzheimer-kór. Egyszerűen adj kurkumát is kedvenc currydhez.

Gyömbér

Nemcsak fantasztikus ízt ad ételeidnek, de a gyömbér antioxidáns és gyulladásgátló hatású is, a benne található gingerolok révén. Egy 2003-as tanulmány szerint a gyömbér megvéd a szabadgyökök okozta károsodástól, amely komoly fenyegetést jelent az agy egészségére. A gyömbért fogyaszthatod teaként, illetve levesekhez, wokban készült ételekhez és zöldségekhez is.

Gingko biloba

A gingko biloba számos jó hatást fejt ki az agyra: serkenti a véráramlást és a memóriát, továbbá pozitív hatással van depresszió esetén is, megnöveli az agysejtek energiaellátását, ezáltal éberebbé tesz. Németországban a gingko bilobát az Alzheimer-kór kezelésére is alkalmazzák: egy korai stádiumban lévő Alzheimer-betegeken végzett vizsgálat szerint napi 240 milligrammnyi gingko-kivonat kimutathatóan javította a memóriát, a hangulatot és a figyelmet. Olyan kivonatot válassz, amelyben 24 százalék aktív hatóanyag, azaz flavon-glikozid található. Megelőzésre napi háromszor 40 mg adag már elegendő.

Meténg

A szép kék virágú növényben található vinpocetin javítja a memóriát, mivel elősegíti az agy működéséhez kulcsfontosságú oxigén és a glükóz felvételét az agysejtekbe. Magyarországon már 25 éve használják a vinpocetint agyi keringészavarok és szenilitás esetén, mind az egészségesek, mind az enyhe-közepes demenciában szenvedők memóriáját és kognitív képességeit javítja. A vinpocetin ezen kívül alvadásgátló hatású is, továbbá serkenti az agyi keringést és elősegíti a tápanyagfelvételt. Rövid- és hosszútávon is biztonságosan szedhető, a napi 2 mg-os adagot étkezés közben kell bevenni. Ha alvadásgátlót szedsz, mindenképp kérd ki előtte orvosod tanácsát.

Olvasd el ezt a cikket is –>  A fél internet ezt a gyönyörű mézeskalács kompozíciót csodálja

Rozmaring

A rozmaring nemcsak a marhasültek kiváló ízesítője, de gyulladásgátló hatásával az agyat is védi, emellett serkenti az agyi vérkeringést és javítja a koncentrációt. A rozmaringot már régóta használják a memória javítására, Angliában például gyakran adtak az esküvői ceremónia részeként rozmaringágat a vőlegénynek vagy a menyasszonynak, mert azt tartották, hogy hatására a friss házasok betartják esküvői fogadalmukat és hűek maradnak egymáshoz. A húsételek mellett kenyérsütéshez és péksüteményekhez is használhatsz rozmaringot.

Tetszett? Akkor ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!