Thich Nhat Hanh korunk egyik legnépszerűbb és leghitelesebb buddhista szerzője. Vietnamban született 1926-ban, és már tizenévesen zen szerzetesnek állt. Később több szervezetet is alapított hazájában, majd a hatvanas években fellángoló háború alatt politikailag semleges szociális munkásként segítette a rommá vált falvak újjáépítését. Egy 1966-ban, az Egyesült Államokban tett körútja után nem engedték hazatérni, így külföldön dolgozott tovább a békéért és a menekültekért. A háború után néhány évre a csöndes elvonultságot választotta, Franciaországban telepedett le. A nyolcvanas években kezdett előadásokat és kurzusokat tartani, ma már világszerte számos követője van.

Nhat Hanh több, mint száz könyvet írt, amelyekben mindennapi életünk dolgaira összpontosítva, közérthető, helyenként költői stílusban mutatja be a buddhizmus lényegét, alapvető filozófiai és erkölcsi tanításait.

Ha képesek vagyunk lelassulni és valóban élvezni az ételeinket, az életünket és az egészségünket, akkor minőségibb magasabb szintre érkezünk el. Ha ilyen módon eszünk, akkor az nemcsak a testünket, hanem a szellemünket is táplálja. Ahogyan eszünk, az hatással van az egész további napunkra. Ha evés közben felfalnak a gondjaink és a feladataink, akkor rengeteg stresszt eszünk meg, ez pedig egyaránt károsítja a testet és a szellemet. Van egy versünk, egy gatha, amit evés közben szoktunk mondogatni: 

A tér és idő dimenziójában
Ugyanolyan ritmusosan rágunk, mint ahogyan lélegzünk.
Őrizzük valamennyi elődünk életét,
Megnyitjuk az utódaink felé vezető utat.
Ha tehát tudatosan eszünk, akkor közvetlen kapcsolatba kerülhetünk
Az őseinkkel ugyanúgy, mint az utódainkkal, és az evés idejét
Arra használjuk, hogy lássuk, hogyan táplálhatjuk a legjobb dolgokat,
Amelyeket az őseink hagytak ránk, és hogyan adhatjuk tovább azt,
Ami a legdrágább, a következő generációknak.

Hogyan néz ki a mester és követőinek napi menüje:

Ízletes vegetáriánus étrendet követnek, és a gabonáik gyakran biominőségűek.

Olvasd el ezt a cikket is –>  Közönséges galaj

Reggelire: zabpelyhet, otthon sült kenyeret, szintén otthon készült diós vagy babos szendvicskrémeket, gyümölcsöt, dióféléket esznek, mellé pedig olykor vietnami tésztalevest vagy ragacsos rizst.

Az ebéd: rizs, zöldség, tofu vagy bab, leves, párolt zöldség vagy saláta és néha desszert. A vietnami desszert általában édes ízű leves babbal vagy gabonával, a nyugati édességek pedig vegán piték vagy sütik.

Vacsorára csak valami könnyűt és egyszerűt esznek, rizs- vagy tésztalevest és zöldséget.

Az érzelmeink hatása az étkezési szokásainkra

Mint emberi lények sokféle érzelmet átélünk, ezek lehetnek pozitívak vagy negatívak. Pozitív érzelem például a szeretet, az öröm és a remény, a negatívak közé tartozik a félelem, a harag, a szorongás és a bánat. Sok ember szemében az érzelmek szoros kapcsolatban állnak az ennivalóval, bár ennek a viszonynak a természete egyénenként változik. Néhányan hajlamosak többet enni örömükben, mások inkább kevesebbet. Ha nem próbáljuk meg mélyebben megérteni sóvárgásunk természetét, akkor ez az érzés nőni fog és egészségtelen szokásokká fejlődik. Ha meg akarjuk őrizni az egészségünket, akkor a tudatosságot kell arra használnunk, hogy teljesen tudatában legyünk annak, a különféle érzelmek hogyan befolyásolják az étkezési szokásainkat, és hogyan alakíthatunk ki egészséges és pozitív kapcsolatot az étellel.

Tudatosság a hétköznapi életben

A tudatosság széppé és értelmessé teszi az életet. Ha tudatában vagyok annak, hogyan áramlik a levegő ki és be a légzésemmel, és ellazítom az egész testemet, akkor átérzem, milyen jó is élni. Érzem, hogy egészséges vagyok, és hálát adok mindenért, ami jól működik a testemben.

Ha érdekesnek találtad, ne felejtsd el megosztani!

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!