A nyári gazdag gyümölcs- és zöldségkínálatból egyik kedvencem az apró újkrumpli. Ezúttal egy látványos és ízletes pitét készítettem belőle, melyben a vékony tésztán finom, fűszeres szószban ül a puhára párolt újkrumpli. Kiváló ebéd- vagy vacsoraétel, nem csak vegetáriánusoknak!

HOZZÁVALÓK
(egy 24 cm-es piteformába, 2-3 személyre)

A párolt krumplihoz: 60 dkg mogyorónyi-diónyi méretű újkrumpli, 1 evőkanál ghí (vagy vaj)

A tésztához: 20 dkg Graham-liszt, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 2 evőkanál ghí (vagy vaj), 80-100 ml víz

A fűszeres szószhoz: 2 dl zsíros tej vagy főzőtejszín, 2 evőkanál keményítő, 1 kávéskanál kurkuma, 1 csipet őrölt köménymag, 1 kávéskanál só, 1 csokor friss vagy 1 evőkanál szárított zöld fűszer (például petrezselyemzöld, majoránna, kakukkfű, oregánó, stb. – de egyszerre csak egyféle)

Továbbá: 1 evőkanál ghí (vagy vaj) a forma kikenéséhez, 1 evőkanál tönkölydara (vagy búzadara) a töltelék alá, 1 evőkanál pirospaprika a tetejére, pár szál friss zöld fűszer a díszítéshez

ELKÉSZÍTÉSE

Az újkrumplit körömkefével alaposan megsikáljuk és lekaparjuk a héját. Vastag aljú, lefedhető edényben felmelegítjük a ghít, és alaposan átforgatjuk benne az előkészített krumplit. Jól záródó fedőt teszünk rá, és időnként rázogatással megkeverve puhára pároljuk, körülbelül 10 perc alatt. Közben lehetőleg minél kevesebbet emelgessük a fedőt, hogy ne szökjön ki a gőz! (Az így elkészített krumpli némi sóval és zöld fűszerrel ízesítve önmagában is jó, illetve ilyennek a maradékát remekül felhasználhatjuk ehhez a pitéhez.)

Egy tálban puha, de nem ragacsos gombóccá gyúrjuk össze a tészta hozzávalóit. Vékonyan kikenünk egy 24 cm átmérőjű kerámia piteformát, és kézzel beleegyengetjük a tésztát úgy, hogy jó magas pereme legyen a szélén. Megszórjuk egy kanál tönkölydarával, majd egy rétegben elrendezzük rajta a párolt krumplit.

Egy bögrében összekeverjük a szósz hozzávalóit, és ráöntjük a krumplira. (Ne ijedjünk meg, hogy most még híg, a sütés során a keményítőtől be fog sűrűsödni.)

Olvasd el ezt a cikket is –>  Rántott zöldségek reform módon

180 fokon, előmelegítés nélkül körülbelül 30 perc alatt megsütjük. Akkor van kész, amikor láthatóan pirul a teteje meg a szélén a tészta.

A kész pitére kevés pirospaprikát szitálunk és tépett zöld fűszert szórunk. Forrón még nem, de 5-10 perc elteltével, langyosan már szépen szeletelhetjük torta módjára. Friss, napérlelte paprikát, paradicsomot adunk mellé.

Jó étvágyat!

Bíró Edit / Dulmina

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!