Egyszerű és ízletes étel, amely garantálja a napi vitamin- és tápanyagszükségletet.

Hozzávalók: 2 kg vegyes zöldség felkockázva, darabokra vágva (krumpli, zöldborsó, sárgarépa, karfiol, spárga, sütőtök, zöldbab); 1,5 dl vaj; ½ kk asafoetida; ½ kk őrölt szerecsendió; 1,5 dl fehérliszt; 12,5 dl tej; 2,5 kk só; ¾ kk őrölt fehérbors; 25 dkg reszelt sajt

A zöldségeket roppanósra pároljuk. Egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, beletesszük az asafoetidát és a szerecsendiót, és simára keverjük benne a lisztet. Alacsony lángon, állandó kevergetés mellett kissé megpirítjuk, majd beleöntjük a tejet. Felforraljuk, majd 2-3 perc alatt besűrítjük. Hozzáadjuk a sót, a borsot és a sajt felét. Beletesszük a megpárolt zöldséget, és jól összekeverjük.

Kivajazunk egy jénaitálat, és beleöntjük a zöldségeket. A tetejét megszórjuk a maradék sajttal, egy kevés vajdarabkát is teszünk rá, majd előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.

KLIKKELJ A TETSZIK GOMBRA ÉS TARTOZZ KÖZÉNK A FACEBOOKON IS!


Katt ide most!

Olvasd el ezt a cikket is –>  Barackos növényi joghurt